Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Item
    Andrei Zvyagintsev: boterearen jokoa Leviatan filmean, Thomas Hobbesen eta Joben Liburuaren oinarrietatik
    Urcola Eceiza, Eider
    Andrei Zvyagintsev errusiar “Olatu Berriko” zinearen ikurrik garrantzitsuena da. Zuzendari txalotuaren laugarren filma da Leviatan (Zvyagintsev, 2014). Filma errusiar gizartearen eta sistema politikoaren alegoria bat da. Hau da, gizartearen ispilu bat. Kolyaren istori simplea erabiliz, Errusiaren ustelkeriaren eta boterearen erabilera azaltzen du. Filmak horretako bi oinarri ditu: Thomas Hobbesen Leviatan liburua eta Bibliako Joben Liburua. Boteredun figuraren eta gerra-egoeraren kontzeptuek zer esan handi dute film honetan.
  • Item
    Identitatearen eraikuntza eta aitaren irudia errusiar zineman
    Urcola Eceiza, Eider
    Aitaren pertsonaia gakoa izan da errusiar zineman. Baina aitaren irudiaren atzean errusiar identitatea eta gizarteko auzi korapilatsuak ezkutatzen dira. Sobietar Batasunetik gaur arte, errusiar zinemako aitak gizartearen eta agintariaren errepresentazioak izan dira. Aita indartsuak eraman ziren pantailara Stalinen garaian: aita boteretsua, militarrak. Aldiz, krisiak jotako Perestroika garaiko Errusian, aita ahulak irudikatu ziren. Eta egun berriro, aita indartsuak itzuli dira errusiar Blockbusterren bidez. Hau da, egun aita-gizarte joko berdina jarraitzen du Errusiar presidenteak.