Nutrizio irakasgaiaren eragina Erizaintzako ikasleen elikadura-lehentasun eta -ezinikusietan

Abstract

Ikasleek elikadura txarra jarraitzen dutela erakutsi dute unibertsitatean egindako ikerketek, baita Osasun Zientzien arloko ikasleen kasuan. Karreran zehar, dieta osasungarria jarraitzeko ezagutzak eskuratzen dituzte. Hala ere, oraindik ez dakigu nutrizio ikasketek elikadura-zaletasunak/-gustuak aldatzen dituzten ala ez. Azterlan honen helburua Erizaintzako lehen mailako ikasleen elikagai-lehentasunetan eta abertsioetan Nutrizio irakaskuntzaren eragina ebaluatzea izan zen. Ikasturte hasieran ikasleek haragia, gozoak eta arrainak kontsumitzea hobetsi zuten. Lehen lauhilekoaren ondoren, haragi kontsumoaren lehentasunak % 11,6 egin zuen behera, gozokienak % 9,7 eta aperitiboenak % 8,6. Aldiz, arrautzen kontsumo lehentasunak % 1,2 egin zuen gora, eta zerealen kontsumoak % 16,5. Ondoriozta dezakegu lehen lauhilekoaren amaieran ikasleek elikadura-lehentasunak aldatu zituztela, osasungarriagoak izan baitziren Nutrizio irakasgaia jaso ondoren.
Previous research in university students has observed that students follow a low-quality diet, even students of Health Sciences. During their period in university, they acquire knowledge to follow a healthy diet. However, it is still unknown whether teaching nutrition causes a real change in their food preferences/tastes. This study aimed to evaluate nutrition education's impact on food preferences/aversions in first-year nursing students. At the beginning of the course, students showed a greater preference for meat, sweets, and fish. After the first term, the preferred consumption decreased by 11.6% in meat, 9.7% in sweets and 8.6% in fish. On the contrary, eggs increased by 1.2% and cereals by 16.5%. We can conclude that after studying the subject of nutrition, the students changed their food preferences, making them healthier.

Description

Keywords

elikadura-lehentasunak, elikadura-ezinikusiak, ikasleak, erizaintza, nutrizioa.

Citation

Collections