Vazquez Polo, MaialenDiez , MaialenPerez Junkera, GesalaLarretxi Lamelas, IdoiaTxurruka Ortega, ItziarLasa Elgezua, ArrateMartinez Gonzalez, OlaiaBustamante Gallego, MarianSalmerón Ejea, JesúsNavarro Santamaria, Virginia2024-11-272024-11-27production.44790https://dx.doi.org/10.26876/ikergazte.iv.04.18https://gordailua.ueu.eus/handle/123456789/2599Gaixotasun zeliakoa oinarri immunologikoa duen heste patologia kronikoa da. Zeliakoen bizitza soziala mugatuta dago, glutenik gabeko dieta eraman behar izanak eguneroko jardueretan inpaktu handia baitu. Nutrizio Hezkuntza programa egoki batek pertsona hauen osasun fisiko eta soziala hobe ditzakeela uste da. Are gehiago, gaixotasunak zeliakoaren ingurukoetan duen inpaktua handia izanik eta populazio orokorrak pertsona hauen zaintzan eta inklusioan duen rol garrantzitsua kontuan hartuz, pazienteari ez ezik, hezkuntza populazio osoari zuzentzea interesgarria izan daitekeela pentsatzen da. Horregatik, lanaren helburua Nutrizio Hezkuntza garatzeko esku-hartze bat diseinatzea da. Aurretik ondo zehaztutako gaitasun eta ikasketa-emaitzak oinarri hartuta, unitate didaktikoak garatu dira zeliakiarekin, glutenarekin, dieta eta bizi ohitura osasuntsuarekin erlazionatutako kontzeptuak barneratzeko eta integratzeko, bai zeliakoentzat bai populazio orokorrarentzat ere. Gainera, unitate hauen eraginkortasuna neurtzeko plana diseinatu da.Celiac disease is a chronic immune-mediated intestinal pathology. The social life of coeliac patients is restricted, since having to follow a gluten free diet has a major impact on daily activities. It is thought that an appropriate nutritional education program may improve coeliac people´s physical and social health. Even more, as the impact on relatives of those with coeliac disease is significant and considering that general population play an important role in the care and inclusion of coeliac people, it is considered that addressing education not only to the patient but also to the society might be of interest. Therefore, the aim of this work is to design an intervention to develop Nutritional Education. Didactic units have been created for the assimilation and integration of concepts related to celiac disease, gluten, diet and a healthy lifestyle, both for coeliacs and for the general population, based on the results of predetermined competencies and learning outcomes. In addition, a plan has been designed to evaluate the effectiveness of these units.gaixotasun zeliakoagluten gabeko dietanutrizio-hezkuntzadieta orekatuainklusioagaitasun zientifikoaceliac diseasegluten-free dietnutrition educationbalanced dietinclusionscientific abilityMedikuntzaOsasunaHezkuntza nutrizionala: gluten gabeko dieta segurua, orekatua eta inklusiboaintroduction