Berasategi Zeberio, Miren2024-11-272024-11-27production.46746https://dx.doi.org/10.26876/ikergazte.v.02.21https://gordailua.ueu.eus/handle/123456789/2646Datuek gero eta presentzia handiagoa duten egungo errealitate konplexua ulertzeko gaitasunari eragiten diotenfaktore mugatzaileen artean kokatzen da matematika-antsietatea. Kazetariek datuetan oinarritutako informazioarenzabalkundean jokatzen duten bitartekari paper nabarmena dela eta (Kovach eta Rosenstiel, 2014), ikerketa-objektuesanguratsua dira, bereziki zabaldua egonik kazetaritzako ikasleak “matematikarekin txarrak” direla (Bradshaw,2018; Maier, 2002). Ikerlan honek Deustuko Unibertsitateko Komunikazioko graduko 185 ikasleren matematika-antsietatea neurtzen du, eta antsietate honek haien matematika-errendimendua zein neurritan oztopatzen duen.Aldi berean, neurketa hori egiteko euskarazko tresna proposatu eta balioztatzen du, euskal hiztunek ohikoa ezden hizkuntzan matematikekin aritzean jasan dezaketen antsietate gehigarria saihestu eta hizkuntza-aldaketareneragina ikertzeko helburuz.Our ability to grasp an increasingly complex datafied society is affected by limiting factors such as mathematicsanxiety. Playing a central mediating role in transmitting increasingly datafied information (Kovach eta Rosenstiel,2014), journalists are an interesting object of research, specially given the notion that journalism students are“bad with numbers”(Bradshaw, 2018; Maier, 2002). This study measures math anxiety on 185 Communicationstudents at the University of Deusto, and explores how it interferes with their math performance. At the same time,a version in Basque of the measuring instrument is proposed and validated, with the aim to prevent the additionalanxiety of Basque speakers when dealing with math in a second language, and also to investigate the effects oflanguage switching in math anxiety and performance.matematika-antsietateadatu-kazetaritzaalfabetatze digitalakomunikazio-hezkuntzamath anxietydata journalismdigital literacyeducommunicationEstatistikaEuskal HerriaKomunikabideakPsikologiaUnibertsitateaKomunikazioko graduko euskal ikasleen matematika-antsietatea neurtzeko RMARS galdetegiaren euskarazko bertsioaren garapenaintroduction