Bilbao EraƱa, Ainara2024-11-272024-11-27production.37400https://dx.doi.org/10.26876/ikergazte.i.73https://gordailua.ueu.eus/handle/123456789/2192Joera berriek eta gero eta ohikoagoak diren gailu eta funtzio berriek beharrezkoa egiten dute ibilgailuaren eta bere arkitekturaren egokitzapena. CAN (Controller Area Network) sarea izanik ibilgailuetan gehien azaltzen den komunikazio sarea, artikuluan azaldutako tesiaren muina bere analisia eta optimizazioa proposatzen duen metodologia dira. Bere funtzionamendua eta erabilgarritasuna erakusteko kasu praktikoak ere garatu dira.New trends and growing on-board devices have generated the adaptation of the automotive architecture. CAN (Controller Area Network) is the most used communication bus in vehicles, so the thesis presented in this paper is centered in its analysis and its optimization. To validate the presented methodology real cases have been developed..CAN (Controller Area Network)ibilgailuen interfazeasimulagailuakgarraiorako adimendun sistemakibilgailu konektatuaCAN (Controller Area Network)human machine interfacesimulatorsintelligent transportation systemsconnected vehicleGarraioakInformatikaIngeniaritzaTeknologiaCAN busa erabiltzen duten sistemetan gailu berriak integratzeko metodologia, ibilgailuen interfazeetan oinarrituaintroduction