Elizegi Narbarte, GarbiƱeElezgarai Gabantxo, IzaskunAnabitarte Gonzalez, Naroa2024-11-272024-11-27production.44799https://dx.doi.org/10.26876/ikergazte.iv.04.27https://gordailua.ueu.eus/handle/123456789/2608Euskal Herrian erizainek hainbat oztopo topatzen dituzte egunerokoan jarduera euskaraz egiteko. Ikerketa lan honek Euskal Herriko lurralde desberdinetan erizaintza euskaraz ikasteko eta jarduteko dauden hutsuneak eta aukerak aztertzea du helburu. Elkarrizketa sakonaren teknika erabiliz sei erizain elkarrizketatu dira, egoeraren diagnosia egin eta oztopo nagusiak identifikatzeko. Aldi berean, etorkizunera begira dauden aukerak identifikatu eta neurriak proposatzeko baliatu da. Elkarrizketatuek euskaraz jarduteko zailtasunen artean hizkuntza zapalkuntzaren ondorioz sortutako botere harremanak, kontzientzia eskasa eta kultura gaitasunaren formakuntza falta nabarmendu dituzte. Etorkizunera begira berriz norabide bateratu baten gabezia nabarmentzen da.Nurses in the Basque Country encounter several obstacles to practice nursing in Basque on a daily basis. The purpose of this research study is to evaluate the gaps and opportunities to study and practice in Basque in different regions. Six nurses were interviewed using an in-depth interview technique to identify the underlying obstacles and diagnosis of the situation. The opportunity was also taken to identify and propose future measures and options. Among the difficulties in practicing in Basque the interviewed emphasized the power relations arising from language oppression, poor awareness, and lack of training in cultural competence. Regarding proposed measures for the future the lack of a united direction becomes apparent.erizaintzaeuskarakultura gaitasunakontzientziabotere harremananursingbasquecultural competenceawarenesspower relationsEuskaraMedikuntzaSoziolinguistikaErizaintza euskaraz: jarduteko edota ikasteko aukera eta oztopoen azterketaintroduction