Azkune Galparsoro, Gorka2024-11-272024-11-27production.37410https://dx.doi.org/10.26876/ikergazte.i.83https://gordailua.ueu.eus/handle/123456789/2202Giza-jarduerak sentsore eta konputazio tresnen bidez antzemateko gaitasuna oso garrantzitsua izandaiteke gizakietara egokitutako teknologiak sortzerako garaian. Horretarako, ezinbestekoa da antzemannahi diren jarduera horien eredu konputazionalak sortzea. Gaur egun, jarduera ereduak sortzerako ga-raian, bi korronte nagusi aurki daitezke: datuetan oinarritutako ereduak eta ezagutzan oinarritutakoak.Biek ere abantaila eta desabantailak dituzte.Lan honen helburua da bi korronteak elkartzea eredudinamiko eta pertsonalizatuak lortzeko, ezagutzan oinarritutako eredu orokor batzuekin hasita. Moduhorretan, pertsona bakoitzaren bilakaerara egokitutako modelatze prozesuak lor daitezke.Being able to recognise human activities by means of sensor and computational devices can be a keycompetence in order to achieve human centred technologies. For that purpose, it is mandatory to buildcomputational models of the activities which have to be recognised. There are two major approaches foractivity modelling: the data-driven and the knowledge-driven approaches. Both of them have advantagesand drawbacks.The objective of this work is to combine both modelling approaches with the aim ofbuilding dynamic and personalised activity models, using generic knowledge-based models. This wouldallow implementing modelling processes which can adapt themselves to the evolution of speciļ¬c people.Giza-jarduera ereduakezagutzan oinarritutako ereduakikasketa automatikoaHuman activity modellingknowledge-based modelsmachine learningInformatikaTeknologiaEzagutzan Oinarritutako Giza-Jardueren Eredu Dinamiko eta Pertsonalizatuak Ikastenintroduction