4528 results
Search Results
Now showing 1 - 10 of 4528
Item Assessing the communicative development of 30 to 50-month old Basque children: The Basque version of the MacArthur-Bates CDI-III(Udako Euskal Unibertsitatea, 2014-03-31) Garcia Fernandez, Iñaki; Barreña Agirrebeitia, Andoni; Ezeizabarrena Segurola, Maria Jose; Almgren Spare, Margareta; Arratibel Insausti, Nekane; Barnes Mason, JuliaItem Basque media opportunities in social networks: LIKEly(Udako Euskal Unibertsitatea) Mimenza Castillo, LibeItem On the interpretation of the particle ote and its microvariation(Udako Euskal Unibertsitatea) Monforte del Valle, SergioItem Basque cultural movement in Alava during the storm (1939-1975)(Udako Euskal Unibertsitatea) Martinez Larrea, JonItem Variability of linguistic variables: First approach(Udako Euskal Unibertsitatea) Aurrekoetxea Olabarri, Gotzon; Abasolo Isasa, Juan; Clua Julve, Esteve; Usobiaga, Iker; Salicrú Pagués, MiquelItem Pre-Primary and Primary School teachers’ beliefs towards multilingualism in Hegoalde(Udako Euskal Unibertsitatea) Gartziarena San Policarpo, Mikel; Altuna, JonItem Adverbs in Basque: are they just one word-class or many?(Udako Euskal Unibertsitatea) Fernández Altonaga, CeciliaItem Euskararen Sorkuntza Automatikoa: lehen urratsakAgirrezabal Zabaleta, Manex; Gonzalez Dios, Itziar; Lopez Gazpio, IñigoLan honetan euskararen sorkuntza automatikoan eman diren lehen urratsak azaltzen ditugu.Urratshoriek azaltzeko, hiru ikerketa-lerrotan egin diren lanak aurkezten ditugu:i) poesiaren sorkuntzan,ii) testuen sinplifikazioan eta iii) galderen sorkuntzan.Atzerriko hizkuntzetan egin den lana azalduondoren, ikerketa-lerro horietan hizkuntzaren sorkuntza nola erabiltzen den banan-banan deskribatzendugu adibideekin batera.Azkenik, etorkizunerako planteatu ditugun erronkak eta soluzio posibleakzerrendatzen ditugu.Item Ama-hizkuntza gaztelania duten euskara-ikastun helduen euskal txistukarien oharmena eta ekoizpenaSegura , MaitaneLan honetan L1 gaztelania duten eta euskara ikasten ari diren pertsona helduen euskal txistukarien oharmen eta ekoizpen prozesuak aztertu dira. Euskarak sei txistukari ditu, gaztelania estandarrak bi txistukari dituen bitartean. Horregatik, lehenik eta behin, ikastun hauek euskal txistukariak nola hautematen dituzten aztertu da: txistukari hauetako bi ̶ /s̺ / y /tʃ/ ̶ beren L1aren sistema fonologikoaren parte ere badira, baina beste lauak ̶ /s̻ /, /ʃ/, /ts̻ / y /ts̺ / ̶ ez dira beren L1ean existitzen. Bestalde, txistukari hauen ekoizpena ere aztertu da ikastun berdinen kasuan eta emaitzak akustikoki aztertu dira. Azkenik, oharmen-analisian eta analisi-akustikoan lortutako emaitzen arteko konparaketa egin da bi prozesuen artean paralelotasunik dagoen, edo aitzitik, prozesu batek bestearen garapenean eraginik ez duen egiaztatzeko.Item Euskarazko denbora-egituren tratamendu automatikorako azterketaAltuna Diaz, BegoñaHizkuntzaren prozesamenduan (HP) balio handikoa da denbora-informazioa, horrek kokatzen baititutestuko gertaerak kronologian edo horien iraupena adierazten baitu.Erauzitako informazio horigertaerak noiz jazo diren jakiteko baliatu ahal izango da, baita gertaerak denboran zehar ordenatuedo etorkizunean zer gertatuko den aurrikusteko. Horiek lortzeko, ordea, denbora-egiturak eta eurenezaugarriak identifikatu eta tresna informatikoentzat atzigarri egin behar dira eta zeregin horietarakohizkuntza-baliabideak eta konputazio-baliabideak sortu behar dira.