48 results
Search Results
Now showing 1 - 10 of 48
Item Interpretegaien eta gorren testuak: nola eragiten du hizkuntza modalitateak testuen azpiegituran eta edukien ekoizpeneanMoiua , Ainhoa; Garcia Azkoaga, Ines M.; Ozaeta Elortza, ArantzazuLan honen helburu nagusia da hizkuntza modalitate ezberdinek, ahozkoak eta zeinatuak (zehazkiago esanda, espainiar zeinu-hizkuntzak -LSE-, testu ekoizpenean duten eragina ezagutzea. Lehenik eta behin, zeinu hizkuntzako interpretegaiek ahoz eta gorrek zeinuz ekoiztutako testuak alderatuko ditugu Bronckartek (1996) testu-generoen azterketarako proposatutako marko teoriko-metodologikoan oinarrituta eta hizkuntza modalitate bakoitzaren ezaugarriak ezagutuko ditugu. Bigarrenik, intepretegaiek zeinuz ekoiztutako testuak aztertu eta ekoizpenean dituzten zailtasunak eta oztopoak identifikatuko ditugu. Emaitzek balio digute bi ondorio nagusi ateratzeko: batetik, hizkuntzaren modalitateak ez du testuen azpiegituran eragiten; bestetik, ordea, hizkuntza modalitateak eragina du edukiak ekoizteko erabiltzen diren ikuspegietan, eta oinarrian talde bakoitzaren errealitate sozio-diskurtsiboari lotuta daude.Item Kartzela(n) idazten: emakume presoak, espetxeko izkribuak eta agentzia. Kasu baten azterketaRuiz Torrado, MariaEmakume presoentzat espetxea instituzio sexista, androzentrikoa eta diskriminatzailea da, genero-desberdinkeriak eta genero-erlazio desorekatuak (bir)sortzen dituenez gero. Alabaina, kartzelaratutako emakumeek itxialdiak eta askatasun-gabetzeak eragindako zailtasunei eta mugei –nola edo hala– aurre egiteko praktikak gauzatzen dituzte. Artikulu honetan, zehazki, idazketa aztertzen da espetxearekiko erresistentzia-jardunbide moduan. Horretarako, oinarri hartzen da Kartzela genero-erakunde bezala: genero-bereizkeriak, erresistentzia-praktikak eta agentzia Euskal Herrian espetxeratutako emakumeen artean doktore-tesia, eta, bereziki, preso baten kasua, Simone izena eman zaiona.Item Ordenagailua eskolaurrean. Irakurketa eta idazketa lantzen(JAKIN) Bergaretxe , JonItem Kriptografia: Idazkera ezkutuaren artea(EKAIA) Ramirez Alzola, TxominItem Puntuazioa lantzen(HIZPIDE) Esnal Ormaetxea, PelloItem Eguneroko eta dietarioak: egunez eguneko imajinarioaren idazkera esparru literarioan(HEGATS) Huizi Urmeneta, BizenteItem Idazkera lantzen: aldez aurretiko erabaki bat eta zenbait ondorio(ZUTABE) Esnal Ormaetxea, PelloItem Idazkera lantzen: bi korapilo askagai(ZUTABE) Esnal Ormaetxea, PelloItem Gainbegirada bat idazmenari(ZUTABE) Cenoz Iragui, JasoneItem Euskal letren zirkotik, xalotasunez(ZUTABE) Ibargutxi Otermin, Felix